✓ Çocuk Destek Eğitimi Kurs Programı Ebeveyn Destek Eğitimi Kurs Programı ile birlikte ortak hedefler doğrultusunda hazırlanmıştır.
✓ Bu kurs programları başlangıç ve bitiş tarihleri aynı olmak üzere süreç içerisinde birbirinden bağımsız dersliklerde yürütülecektir.
✓ Kurs programında ebeveyn-çocuk gelişiminin bütüncül olarak desteklenmesi hedeflendiğinden çocuk ve ailenin eğitim sürecine aktif katılımları esastır.
✓Program 36 ayını tamamlamış, 72 ayını tamamlamamışçocuklara yönelik düzenlenmiştir.
✓Kurs programına kayıt yapılırken öncelik bir sonraki yıl ilkokula başlayacak çocuklara verilir. Fiziki kapasitenin yeterli olması durumunda 3 veya 4 yaşçocuklar da kayıt yapılabilir.
✓ Program günlük en fazla 3 saat olacak şekilde uygulanır.
Okul Öncesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, alan öğretmeni olarak atananlar, fakülte mezunları veya Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile ilgili ön lisans programlarından mezun olanlar.
1-Çocuk Destek Eğitimi Programı'na katılım sağlayan 3-6 yaş grubundaki çocuğun ebeveyni olmak.
2-En az Ortaokul Mezunu olmak.
1. 36 ayını tamamlamış, 72 ayını tamamlamamış olmak.
2. Veli / vasi izin belgesine sahip olmak.
3. Okul öncesi eğitim kurumuna devam etmiyor olmak.
4. Bu kurs programı için herhangi bir eğitim şartı aranmaz.
Kursun amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmek için, bireyin süreç içerisinde yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmeli ancak bu çalışmalarla ilgili not değerlendirmesi yapılmamalıdır.
Kursa katılanlara 'Katılım Belgesi' verilir.
"Çocuk Destek Eğitimi" ve "Ebeveyn Destek Eğitimi" kurs açma başvuru ve evraklar İlkadım Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne ayrı ayrı hazırlanıp gönderilecektir.
E-Yaygın Üzerinden Kurs açılma Aşamaları
1. Kurs görevi alma talebi yapmış olan öğretmenler, altta örneği sunulan "Kurs Açma İstek ve E-3 Formu"nu (Excel) doldurur. Bu formda; öğretmen kişisel bilgileri ile zaman ve Veli ya da Kursiyer Çocuk bilgileri yer almaktadır. Veli ya da kursiyer çocuk sayısı en az 15 kişi olarak planlanmalıdır.
2. Okul Müdürlükleri, öğretmenlerinin başvuru evraklarını İlkadım Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne DYS üzerinden gönderir.
3. İlkadım Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü e-yaygın sisteminde kurs planlaması yapar.
4. Planlaması yapılan kurs, e-yaygın sistemi üzerinden sırası ile; Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı, Halk Eğitim Merkezi Müdürü, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü ve İlçe Milli Eğitim Müdürü tarafından incelenir ve uygun olanlara onay verilerek resmi olarak açılmış olur.
5. E-Yaygın sisteminde kursu planlanıp son anayı verilmiş olan ilgili öğretmen "Eğitici Görev Onayı" verir.[Altta anlatımı vardır]
6. Kurs, planlanan tarihte başlatılması için hazır hale gelir.
7. Kurs içeriklerinin yer aldığı Kurs Modülü "Modüler" sistemden indirilir. Ders planlama ve işleyişi bu modül çerçevesinde gerçekleştirilir.
8. Yıllık plan hazırlanır. [İlkadım HEM Web Sitemizde Link vardır]